sunnuntai 6. lokakuuta 2013

Paluu alkuun

Viime kerralla ihmettelin, miten olin päätynyt ompelemaan joustavista kankaista vaatteita. Nyt olen palannut ruotuun - ja oikeastaan siihen pisteeseen, mistä koko Vaatekomero sai alkunsa. Ompelin nimittäin itselleni mekon. Kangas on tietenkin kirpparilta, samoin kaavat. 

 Kankaana on Marimekon Taifuuni vuodelta 1968. Ihana, ihana vihreä!
Mekon malli on hyvin yksinkertainen. Tein mekosta niin A-linjaisen kuin sain. Malliin olisi kuulunut kaulukset, mutta siihen ei kangas riittänyt. Takana olkasaumoissa on muotolaskokset.
Itsensä kuvaaminen on vaikeaa. Siinä vaiheessa, kun käsi alkoi krampata, lopetin kuvaamisen.

Napit tein itse - tai siis päällystin ne. Leikkasin hulpiosta kankaan tiedot napeiksi. Peilikuvasta saatte tihrustaa, mitkä kohdat ovat osuneet saksien alle.
Kuten varsinkin ensimmäisestä kuvasta voi huomata, mekko on himpun verran kireä eräästä kriittisestä kohdasta. Voi siis olla, että tämä päätyy pikkuiselle siskolleni.

4 kommenttia:

  1. Ihana, Ihana mekko! Hyvä oivallus tuo nappien päällystys. Jos et pidä tätä itse, niin mulle mulle mulle!
    Lupaan, että pääsee hyvään kotiin ja paljoon käyttöön.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koekäytän mekon ja katson, tuntuuko liian piukalta. Jos, niin sitten joutaa sinulle.

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Kiitos! Olisipa jo kesä, niin pääsisi useammin käyttöön.

      Poista